вторник, 12 августа 2014 г.

Дайджест

На неделе ничего не произошло, так что начнём дайждест с бодрых видосов.











***

[05.08.2014 18:15:19] Sergey M: пару дет назад я делал для одного знакомого 2д дизайнера который хотел освоить 3дс макс обучающие видосы - некий краш курс. хватило меня на 8 штук, интереса они для собравшихся тут не представляют но вдруг если у вас есть кто то кто хочет освоить и не знает с чего начать - возможно они пригодятся. Как мне кажется я особо не растекался мыслью по дереву и давал какие то действительно жизненно необходимые знания. Оно все лежало в сундуке под замком но вот сейчас решил расшарить
http://www.youtube.com/playlist?list=PLIIpzfmIZ-s6MPPvyYslw8MwwSOMMxUPr

***

[05.08.2014 18:50:38] Dmitry Danilov: Возможно кто-то работает или следит за синькой - выложили видос с новыми функциями R16 версии: https://www.youtube.com/watch?v=1Mzym-HZ9IE
[05.08.2014 18:52:53] Dmitry Danilov: И разбор новых функций: http://greyscalegorilla.com/blog/tutorials/whats-new-in-cinema-4d-r16/

***

[05.08.2014 19:28:11] Vladimir Abushinov: SolidAngle Arnold - Exploring the Cutting Edge: An Arnold GPU Prototype
http://fireuser.com/blog/8_amd_firepro_demos_at_siggraph_2014_in_booth_1023/
[06.08.2014 0:13:36] Dmitry Grigorev : про арни гпу:
Before anyone gets too excited about this I should point out that what we're demoing at siggraph is just a prototype. There's a long way between experimenting with a promising technology and making an actual product out of it.
[06.08.2014 3:48:24] Vladimir Abushinov: значить все таки не фейк
[06.08.2014 3:49:07] Dmitry Grigorev : а кто сказал фейк?
[06.08.2014 3:50:33] Dmitry Grigorev : GPUs are still lagging behind in a lots of areas, but some of the new
architectures / softwares (like GCN 1.1 / HSA / OpenCL 2.0) are really
promising. This small prototype is nothing more than just looking into
AMD's approach and checking out what it's capable of. It's not arnold
running on the GPU, but using an alternative backend for rendering
integrated into our pipeline.

To prove their worth we still first have to be able to render those
amazingly crazy scenes you throw at arnold every day. ;)
[06.08.2014 3:51:02] Dmitry Grigorev : Hey Pal, what's AMDs approach you mention? :) I remember them talking for a while now about shared memory architectures. If the GPU could efficiently use the full 32/64G of main memory that would be a pretty big deal!
[06.08.2014 3:51:22] Dmitry Grigorev : Bandwidth indeed is a huge issue, but to be honest, we already deal with bandwidth issues / caching anyway.  It does take it to a whole new level on the GPU, though.  The memory on the most recent GPUs is finally getting into the range where, while it's still a big concern, it's getting to be less so.  There are streaming/paging advances coming down the pike that help in this area as well.

On a side note, I said this to Nvidia's research director and he didn't really bat an eye: it seems that GPUs are gaining more and more CPU-like features (memory hierarchies, paging, stacks), and CPUs are gaining more and more GPU-like features (many RISC-like units internally, wide SIMD, libraries for doing SPMD like ispc and OpenCL and CPU).  I've always wondered if we held out long enough that GPUs and CPUs would just converge and not really be very different from each other.  One can hope!


***

[06.08.2014 13:15:36] Andrey Korovkin: https://vimeo.com/102691168
[06.08.2014 13:16:14] Andrey Korovkin: Беспалтный генератор всякого мусора, камней, травы и тд и тп

***

[06.08.2014 19:19:30] Dmitry Grigorev : http://vargov3d.com/ много фри моделей

***

[07.08.2014 14:54:26] Andrey Korovkin: http://forums.cgsociety.org/showthread.php?f=43&t=1002286&page=1&pp=15
У этого психа с ми-24 есть веточка WIPа

***

[07.08.2014 17:42:05] Vladimir Abushinov: Cebas to reveal ThinkingParticles 6
https://www.cebas.com/?pid=news_article&nid=532

***


Прекрасные одноминутные туториалы по реалфлоу.

[07.08.2014 20:21:32] Dmitry Grigorev : https://www.youtube.com/user/onlyTutor/featured
[08.08.2014 0:23:09] Dmitry Grigorev : https://www.youtube.com/user/onlyCreativityPrehttps://www.youtube.com/user/onlyCreativity/videos
а вот еще!

***

[08.08.2014 2:07:16] clankorn: Чувак делает моушндиз в UE4
http://youtu.be/SB67Oh3ryJ0

***

[09.08.2014 1:20:08] Evil Dark Satan: https://www.youtube.com/watch?v=K4IBW4XuUFo
Презентация миссии НАСА по отлову астероида.


***

[09.08.2014 17:49:15] venichko: *? 3ds max
Привет! Вот есть у меня две модели, почти одинаковые, но сетка разная (и количество поликов разное!). Можно ли как-то не вручную заморфить одну модель под другую, чтобы максимально приблизить к нулю их несоответствие?
[09.08.2014 17:54:45] Evil Dark Satan:
http://matt-clark.co.uk/wrapit/spe.php?o=177

Там релакс овер сурфейс.

Ещё есть софтина Wrap:
https://vimeo.com/101497043
На персии уже лежит ломаная.


***

[11.08.2014 0:05:10] Evil Dark Satan: http://www.zbrushcentral.com/showthread.php?177194-DynaMesh-Master!-unofficial-Information-Installation

Неофициальный плагин, облегчающий работу с динамешем в браше.

***

We present a method for converting first-person videos, for example, captured with a helmet camera during activities such as rock climbing or bicycling, into hyperlapse videos: time-lapse videos with a smoothly moving camera.
[11.08.2014 15:42:29] Artic: http://www.youtube.com/watch?v=sA4Za3Hv6ng

***

[11.08.2014 20:02:08] Vladimir Abushinov: OTOY unveils holographic video, announces first commercial holographic display for early 2015
http://render.otoy.com/newsblog/?p=547
https://www.youtube.com/watch?v=9H0NMsp1lX0
[11.08.2014 20:02:46] Vladimir Abushinov: Chaos Group’s V-Ray comes to The Foundry’s MODO, NUKE and KATANA
http://vimeo.com/103066499
http://www.v-ray.com/NUKE
http://www.v-ray.com/MODO

***

[11.08.2014 20:19:30] simplewolf: Гудини деморил 2014 https://vimeo.com/102943879

***

[5:38:39] Vladimir Abushinov: Would you like to take advantage of ‪MODO‬ and ‪‎AfterEffects‬ for grading, compositing and motion graphics? We are excited to say that the free After Effects IO Kit Beta for MODO 801 is now available: http://bit.ly/1oF1198

***

[12:15:44] Denis Barkov: Пинболл в 3д максе был? http://www.andvfx.com/pinballpro/

Комментариев нет:

Отправить комментарий